maandag 20 juni 2016

Even op orde in mijn hoofd

Soms heb je van die dagen dat alles gewoon anders aanvoelt. Je bent moe (zoon met oorontsteking) en je loopt even wazig door het leven.. Deze morgen was heel wazig. Ik voel me zelfs zo wazig dat ik vandaag af en toe de gedachte heb wat dingen om te gooien in mijn leven en in wat dingen extra energie te steken. Gewoon er aan denken hoor, de energie is er verre van. Ik warmde deze morgen zelfs oude koffie op omdat ik geen koffie meer in huis had en dan ook door dat miezerig weer echt niet naar buiten wil.

Ik wil rust in mijn hoofd.. maar dan echt van kleine zaken hoor. Er woelen zeker geen stormen in mijn hoofd. De laatste maanden ben ik ook echt aan het ontspullen. Heeeeeerlijk gewoon. Soms is het wel wat pijnlijk het moment zelf maar het geeft me alvast een goed gevoel nadien en eigenlijk ook weer nieuwe energie. De laatste week deed ik 6 zakken kledij naar het Leger Des Heils en werd toen ook onmiddellijk beloond door mevrouw Karma (is heel zeker een dame die Karma) met een gevonden heerlijk stofje bij een weggooihoop op straat.

Ook mijn zoon leer ik ontspullen. Hij wou overlaatst een waterbaan. Hij mocht die van ons maar hij moest daarvoor wel een boel speelgoed weg doen. Hij ging de kamer binnen en hij had in no-time allerlei zaken die hij niet meer wou. Alles werd verkocht en hij kreeg zijn waterbaan. En ja.. die staat intussen echt wel vol met water met dit weertje.

Mijn volgende ontspul-acties zijn wel mijn stofjes en mijn keukengerief. Daar moet dringend rust in komen. Alleen moet ik even de energie er voor vinden om er aan te beginnen.

Maar goed, wat ik vandaag in mijn wazig moment heb beslist:

- Minder sociale media (want dan blijf ik maar kauwen op andermans zaken terwijl ik wel genoeg te kauwen heb in mijn leven)

- Meer ontspullen (dat is duidelijk, rust)

- Ontspannende dingen zoeken (vooral papiergewijs weer dingen beginnen doen en nieuwe workshops zoeken. Stempels maken, brieven schrijven, snailmail)

- Mindfullness (even afremmen en genieten van kleine zaken, ik heb meldingen in mijn agenda om even mindfull te doen elke dag en Hello fresh de komende weken want dit is voor mij ook mindfullness. Even gewoon stappenplan volgen en koken terwijl ik me lekker van de drukke dag afstap en niet meer nadenk er over)

- Papieren agenda (rust in dingen onthouden en overzicht en kan ik combineren met mijn papiervoornemen)

- Nieuwe projecten eerst eens goed overwegen (ik knik soms onmiddellijk ja en ik word ook altijd heel enthousiast over zaken. Heel vaak doe ik het gewoon om wat variatie in mijn dagen te krijgen. Maar het vraagt heel vaak gewoon soms te veel energie nadien en word ik er weer onrustig van, ook al zijn de projecten soms zo leuk. Een project is leuk als ik mezelf ook volledig kan op gooien. Dit kan dan ook weer gecombineerd worden met mijn papieren agenda. Dit is dan ook de lastigste want ik heb nu wel nog wat projecten af te werken die me onrust geven.)

- Bloggen (gewoon voor mezelf. Bloggen.. Ik vond het vroeger heerlijk om te doen en weer na te lezen. Maar dan raak je plots in de war. Je hebt een schoolblog, een persoonlijke blog, een creatieve blog.. en op den duur heb je geen blog meer. Deze blog wordt nu gewoon mijn mengelmoes. Straks even de tags aanpassen naar een 5-tal en dan kan het gewoon gesorteerd worden... een gesorteerde mengelmoes.)

Hehe.. dit was dus even een post aan mezelf om me er af en toe aan te herinneren.

Zo dat was even een goed bedachte wazige morgen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten