vrijdag 17 juni 2016

Een bloem!

Ik hou echt veel van bloemen... wilde bloemen. Onze terras ligt allemaal in tegels maar ik zorgde voor heel wat bloempotten en ging in april al aan de slag. Knollen, bollen en zaadjes. Het groen schoot af en toe de lucht in... alleen de zwarte kater zorgde er dan ook vaak voor dat het heel snel werd bijgesnoeid. Ook al staat er kattengras tussen, die bladeren van de planten lijken hem toch meer te bekoren. Elke ochtend, met mijn koffietje, ga ik kijken naar mijn plantjes. Sommige krijgen een nieuwe plaats (op tafel als mijn kat ze te veel bij snoeit) en andere worden eens gedraaid. Ik zie buiten langs de straten al een heleboel bloemen. Bloeiend en geurend en kleurend... maar mijn terrasje blijft enkel groen. Tot deze morgen... Daar kwam mijn eerste bloem voorzichtig piepen. Heeeeeeerlijk... instant happiness. Ik hoop dat we vertrokken zijn. Ik plantte zoveel verschillende zaken dat het nu gewoon allemaal een verrassing wordt wat er uit komt...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten