donderdag 27 augustus 2015

Klein kamertje, veel plaats

Hier komen wonen van een 4-verdiepen huis naar een 75 vierkante meter was toch wel even organiseren. Toch vind ik het zalig om klein te wonen. Ik moet nog voor enkele zaken een vaste plaats maken en sommige dingen liggen er nog wat bij gegooid sedert de verhuis. Maar de rust die ik nu krijg in verband met het huishouden is zalig. We hebben enkel het nodigste mee. Maar toch vult het snel een klein appartementje. Nu hebben we eigenlijk maar 1 afgesloten kamer en die is voor Onno. Die is echt klein want een gewoon 1 persoonsbed kan er wel in staan, maar zou alle ruimte innemen. In een vorige post vertelde ik al over zijn bed die we op "maat" maakten... Nu vind ik die kleine ruimte best wel veel te bieden heeft. Ik heb 2 roomdividers staan die vol zitten met bakken. Van die bakken zijn er 8 gevuld met speelgoed (4 bakken duplo, 1 bak autos, 1 bak straten, 1 bak Chugginton en 1 bak knutselgerief), een extra bak met knuffels en al de rest is opbergruimte. Mijn lakens zitten weg, schoenen, pyamas, wintergerief, gamegerief, boeken, ... Een stok (restje van het bed) heb ik tussen de muur en de kast gestoken en kon zo een stukje hangruimte creeren... een kleine ladekast in de hoek zit goed vol met de kledij van Onno (lade effen shirts, lade drukke shirts, lade broeken, lade schorts en lade topjes) Ik hou van weinig kledij die allemaal bij elkaar past. Truien en hemdjes hangen op. En toch op die kleine ruimte hebben we een leeshoekje, kapstokje voor de pyama, ruim bed en nog wat plaats om te spelen zelfs... Dat geeft me zo een voldoening. Nu nog werken aan labeltjes om aan de bakken te hangen die niet te druk overkomen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten