vrijdag 15 januari 2016

Theo met paneel

Heel wat pech met mijn overlock, die na het naaien van de kerstgeschenkjes, binnen moest voor herstel. Mijn bovengrijper is afgebroken... En daar stond mijn naaimachine dan ook maar stof te vangen. Geen idee waarom maar ik kan precies niet naaien als ik mijn overlock niet heb om af te werken.

Ik had via spoonflower nog wat spoondollars staan omdat ik eens een stofje had toegestuurd gekregen die niet mooi gedrukt was. Ik kon het niet weerstaan om toch nog eens spoonflower een kans te geven want die dollars ging ik nu ook niet zomaar weggooien. Ik bestelde een paneeltje om eens te verwerken voor een jongen. Al die mooie paneeltjes en vintage plaatjes zijn voor meisjes en je kan er altijd zo mooie kleedjes en rokjes uit maken.. maar ik heb geen dochter. Ik vond via Raveneve een leuk paneeltje die ik wel voor een jongen kon gebruiken.

Ik bestelde een fat quarter want ik wou onder de douanekosten blijven, het bedrukken van stof is al duur genoeg. Ik ging opmeten... de hoogte van mijn voorpandje en de breedte ervan. Daarna ook kijken of dat halve stuk van die fat quarter genoeg was om de andere helft van mijn voorpand er uit te krijgen en natuurlijk een overslag te hebben. Dan alles heen en weer omzetten van inch naar cm en een vierkant punthoofd te hebben na het opmeten.
 

Ik waagde het dan gewoon maar... Ik bestelde deze keer een iets duurdere kwaliteit van stof omdat ik nu wel graag eens een zachte katoen zou krijgen. Ik bestelde reeds de Basic Cotton Ultra maar die vind ik te stijf en te stug om kledij uit te maken, de Cotton Poplin is best ok en maakte ik al eens een hemdje uit, maar ik wou het nog iets lichter. Dus ik ging deze keer voor de Cotton Lawn Ultra.

En klik en hup.. besteld en status "Waiting to print"

Gisteren lag mijn enveloppe op de deurmat.. een heel fijn enveloppe. Toen ik de stof er uit haalde werd ik met de minuut enthousiaster. Ja.. het voelt zacht, mooi, perfect.. ik legde er al heel snel eens een voorpandje op om het te controleren en ja.. het viel goed mee. Maar nu eerst nog koken, zoon eten geven, avondritueel.


Daarna had ik nu wel het gemis van mijn overlock, maar via de facebookgroep Naaien voor vriendinnen, werd ik al snel geholpen met mijn gewone naaimachine om te overnaaien met een ander voetje. En we waren vertrokken. Een theo!!! Dat moet het worden...

Ik maakte eerst mijn linkse voorpand en naaide met blauw het beleg er aan voordat ik mijn rechter voorpand ging knippen. Zo kon ik heel goed kijken om het mooi te laten doorlopen. Ik heb nog nooit met zoveel liefde en geduld aan een hemdje gewerkt. Ik heb zelfs meer gestreken er aan dan aan mijn was van de hele week.

Ik heb toen ook beslist om met kamsnaps de knoopjes te doen want zo verloor ik minder van de tekening. Ik zette op mijn bovenliggend voorpand de knoopjes erin. Ik kleurde toen met krijt aan de onderkant van de knoopjes zodat ik die netjes kon afdrukken op mijn onderliggende voorpandje. Zo kan ik de andere knopen er in duwen en was ik zeker dat mijn tekening toch mooi doorliep.

En het resultaat.. smoorverliefd ben ik er op.


Nu hopen dat hij het wil aandoen, stel je voor...

Intussen is mijn volgend projectje onderweg van spoonflower, en dat is een paneeltje op tricot... spannend!

5 opmerkingen:

  1. waaauw, keimooi!! die spoonflower daar hoor je tch steeds weer gemengde dingen over he! maar deze is dan toch een succes! hopelijk vind je zoontje het mooi, maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo zou zijn... :-)
    (http://lilliepawillie.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik had het ook wel even gehad met spoonflower want ik was altijd ontgoocheld naar de soort stof die ik uiteindelijk thuis kreeg. Dus daarom dat ik nu een beetje op onderzoek ga met kleine stukjes en projectjes verzin er mee :)

      Verwijderen
  2. Zalig Sarah! En wat een traject voor dat perfecte hemdje, maar het wat het waard.

    BeantwoordenVerwijderen