vrijdag 11 december 2015

Kerstgeschenkjes naaien

Dit jaar nam ik me voor om de kerstgeschenkjes allemaal te naaien. Nu ten eerste omdat ik dan ook een reden heb om te naaien, zo een vorm van verplichte ontspanning... Nu moet ik wel zeggen dat het me al de nodige stress opleverde. Ik had ideetjes in mijn hoofd en kleuren en stofjes en ik kon niet alles vinden.. dus het begint dan al. Maar goed... Vandaag was een verrijkende dag. Ik vond de sweaterstof voor 75%, dus al 75% tevreden gesteld... Ook een speciale print die ik zocht kwam toe. Ik vond ook nog wat kleine gekochte geschenkjes die ik dan in een genaaid iets ga steken, dus al bij al tevreden.

Maar goed.. de kaptrui die ik wou maken voor mijn zoontje rolde zonet van mijn overlock. De winter komt er aan en de truien zijn nodig. Ik kan er niet aan doen maar ik vind nooit mooie truien. Dus zelf maken vind ik helemaal niet erg want zo een kaptrui maakte ik dus al verscheidene keren... dus het gaat vlot.
Vorig jaar kreeg mijn man en mijn zoon een gelijkaardige trui, alleen enkele maten groter. Nu dacht ik van de traditie maar in ere te houden. Deze trui werd al gepast en gaat nu in het pakje verdwijnen. Straks begin ik aan de grotere versie. We zijn dus van start voor de kerstperiode...

Onno vond zijn trui alvast super zacht en geweldig...



Patroon: kaptrui uit svdh, Sweaterstof: Boerenbonthal, Tricot: Andrea Lauren Kerstepitjed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten