maandag 7 november 2016

Nog jurkjes

In mijn vaste stoffenwinkel zag ik plots de heerlijke stof van de melkbrigade liggen. Ik kon er toch niet aan weerstaan om een half metertje te kopen. Ik heb iets geks met die stof... een soort haat-liefde-gevoel. Ik vind de print en design en kwaliteit van de tricot eigenlijk super. Maar ik heb moeite met het feit dat de katten heel dicht bij elkaar staan en dat ze dus ook omgekeerd op de stof staan. Ik zag al heel veel jurkjes, rokjes uit die stof voorbij komen op verschillende naaipagina's en steeds vond ik die omgekeerde katten toch storend.

Maar goed.. ik bezweek en kocht ook een halve meter. Ik ging aan de slag. Ik wou er eigenlijk een gewoon a-lijn-jurkje uit maar die omgekeerde katten begonnen ook weer parten te spelen. Ik vond mijn ding niet met die stof.
Ik liet haar heel even opzij liggen en knipte en plakte en dacht na over hoe ik het ging aanpakken...

Uiteindelijk dan toch maar voor een a-lijn-jurkje gegaan maar toch net iets anders. Ik zorgde dat het iets kleiner was zodat die omgekeerde katten er net niet meer opstonden. Het achterpand werd een rechthoekje waar ik een tunnel in maakte en een elastiekje doorstak. Voor de schouders gebruikte ik rekbare biais als bandjes.

Ik vind het resultaat heel geslaagd. En dit zonder katten die omgekeerd staan :P





Patroon: zelf getekend
Stof: Melkbrigade van bij Domburg Textiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten